PLAN LEKCJI 2023/2024 od 12 lutego 2024 r.- pdf
PLAN ZAJĘĆ
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. HR. A. FREDRY W NIENOWICACH
ROK SZKOLNY 2023/2024 (od 12 lutego 2024 r.)
Dzień tyg. |
lp. |
|
VIII |
|
VII |
|
VI |
|
V |
|
IV |
3 |
2 |
1 |
0 |
Pon |
1 2 3 4 5 6 7 8 |
10 10 17 16 12 16 K 16 |
F JP M CH WOS GW INF EDB |
12 12 13 17 16 K 16 S |
JP F JA M CH INF DZ WF
|
17 13 16 12 13 S S |
M PLA B H JA WF WF |
16 17 12 10 S |
B M H JP WF
|
13 16 10 13 S |
JA PRZ JP M WF |
NZ NZ NZ NZ NZ |
NZ JA NZ NZ
|
NZ NZ NZ NZ |
0 0 0 JA 0 0
|
Wt |
1 2 3 4 5 6 7 |
17 17 16 10 13 13 S |
M-r M CH JP JA JN WF |
16 13 17 17 16 S 16 |
CH JP M M-r B WF MUZ |
10 16 K 16 17 |
JP M INF GW R |
12 12 10 S 12 12 12 |
M G JP WF MUZ PLA T
|
13 10 12 S 12 12 12
|
JA JP M WF MUZ PLA T |
NZ R NZ NZ
|
NZ NZ NZ NZ NZ
|
NZ NZ NZ JA NZ
|
0 JA 0 R 0 0 |
Śr |
1 2 3 4 5 6 7 |
17 17 10 10 S S 10 |
F M JP JP WF WF R |
12 13 17 12 13 13 S |
G F M H JN R WF |
16 16 12 S 17 |
JP JP H WF M
|
13 12 13 17 10 |
JA H R M JP |
10 10 16 16 12 |
JP JP M R H
|
NZ NZ NZ JA R
|
NZ JA NZ NZ NZ |
NZ NZ JA NZ |
0 R 0 0 0 0 |
Cz |
1 2 3 4 5 6 7 |
16 12 16 13 12 10 12 |
B G DZ JA H R WOS |
13 16 12 12 13 S 13 |
JA B JP JP R WF JN |
12 13 17 16 16 12 S |
JP JA M R MUZ G WF |
17 10 10 K S 13 |
M JP JP INF WF JA
|
10 17 13 K S |
JP M JA INF WF
|
NZ NZ NZ NZ JA |
NZ NZ R NZ NZ |
NZ R NZ NZ NZ
|
0 0 0 0 0
|
Pt |
1 2 3 4 5 6 7 |
17 13 10 S 12 13 |
M JA JP WF H JN
|
13 17 12 12 16 16 16 |
JA M G H JP PLA GW |
16 10 13 10 17 |
T JP- r JA JP
|
K 12 S 13 13 |
INF-r GW WF JA R WDŻ |
10 16 S 16 10 |
JP- r R WF PRZ GW WDŻ |
NZ NZ NZ NZ
|
NZ NZ R NZ
|
R NZ NZ NZ NZ
|
0 0 0 0 0
|
|
|
|
35 |
|
36 |
|
28 |
|
28 |
|
27 |
23 |
23 |
23 |
26 |
- Pisz po polsku
Stosuj zasady języka polskiego. To pokazuje szacunek do innych, a bogate słownictwo, ortografia i gramatyka są po to, żebyśmy lepiej się rozumieli. Więcej o języku w sieci przeczytasz w tekście na temat netykiety- otwiera się w nowym oknie.
- Floodowanie i spam – stop
Nie przesadzaj z liczbą wiadomości wysyłanych do grona znajomych czy komentarzy zamieszczanych w grupach i na forach. Jeśli bardzo chcesz się czymś pochwalić lub coś wypromować – lepiej wybierz odpowiednie miejsce w sieci i dodaj osobistą relację Powielanie tej samej treści na dziesiątkach grup czy forów nie przyniesie dobrego efektu.
Zastanawiasz się, co to jest flood? To właśnie zalewanie sieci wiadomościami tylko nieznacznie różniącymi się od siebie. Są one blokowane przez filtry antyfloodowe, a autor trafia na czarną listę. Pamiętaj też, że zbyt częste postowanie czy wysyłanie wiadomości powoduje, że tracisz odbiorców. Specyficzną formą floodu jest jego bardzo agresywna forma, czyli mail bomb – zapchanie czyjejś skrzynki bardzo dużą liczbą wiadomości z dużymi załącznikami.
- Duże załączniki umieść w chmurze
Skoro mowa o załącznikach – dbaj, by były lekkie. Większe pliki umieść w którymś z serwisów oferujących przestrzeń w chmurze, np. WeTransfer, Dropbox, Dysku Google, pCloud, iCloud czy MediaFire. To szybkie, a w dłuższej perspektywie pozwala utrzymać porządek w poczcie.
- Nie przesadzaj z formatowaniem
Możliwości HTML-a przewróciły w głowie niejednemu użytkownikowi Outlooka. Tekstura w tle, falujące napisy i tekst we wszystkich kolorach tęczy… to nie zawsze się dobrze czyta. Poprzestań na prostej szacie graficznej. Możesz też wyłączyć kodowanie HTML, co spowoduje, że Twoje mejle będą lżejsze.
- Stosuj ukrytą kopię
Zapraszasz wszystkich znajomych i całą rodzinę na imprezę? Szanuj prywatność adresatów. Nie wszyscy chcą ujawniać swoje adresy wszystkim innym gościom. Dodaj ich adresy w ukrytej kopii (skrót UDW lub BCC; ciekawe, czy wiesz, co on oznacza- otwiera się w nowym oknie?).
- Nie zaczynaj od: Witam!
To zwrot, który zrobił w sieci furorę, a bardziej wrażliwych językowo przyprawia o dreszcze. Dlaczego? Bo jest o nadawcy, a nie o adresacie. Witam! może powiedzieć gospodarz w progu domu – tymczasem wymiana mejli jest inną relacją. Lepsze są formy, które odnoszą się do adresata, w sposób odpowiedni do typu relacji i stopnia zażyłości, np. Szanowny Panie, Pani Prezes, Drogi Januszu, Cześć, Kochana. Językową analizę tego tematu znajdziecie w artykule w Poradni Językowej PWN- otwiera się w nowym oknie.
- Login mejla – niech będzie odpowiedni
Zakładając konto, pamiętaj o stosownym loginie. Jeśli będziesz korzystać z niego do spraw służbowych, najlepszy jest taki, który w jasny sposób odnosi się do imienia i nazwiska. Adresy typu
- Temat mejla
Nadaj wiadomości syntetyczny temat, który opisze jej zawartość. Tematy typu: Pytanie czy Ważna informacja – pilne nie pozwalają na wyszukanie wiadomości po dłuższym czasie i wprowadzają chaos. Jeśli korespondujemy z kimś w jednym wątku, warto tworzyć nowe wątki kiedy ma to logiczne uzasadnienie. W przeciwnym wypadku, możemy np. podsumowanie projektu odebrać w wiadomości o tytule Re: Re: Re: Odp: Re: Fwd: Odp: Re: Re: Fwd: propozycja współpracy.
- Sprawdzaj pocztę, odpisuj regularnie
Jeśli wiadomość była skierowana bezpośrednio do Ciebie, odpisz w ciągu jednego dnia roboczego. Gdy na sformułowanie pełnej odpowiedzi potrzebujesz więcej czasu, daj znać, że wiadomość dotarła i zajmiesz się nią. Trochę inaczej wygląda sprawa w korespondencji z najbliższymi, którzy mogą Cię zaczepić także przez inne kanały. Zawsze jednak pozostawianie czyjejś wiadomości bez odpowiedzi jest niezbyt grzeczne.
- Uważaj na wirusy
Nie przekazuj dalej wiadomości niewiadomego pochodzenia lub z załącznikami, które wydają się nietypowym plikiem. Nigdy nie klikaj w takie załączniki. Możesz trafić na złośliwe oprogramowanie (ransomware) lub inny rodzaj wirusa.
|
|
kl. VIII |
kl. VII |
kl. VI |
kl. V |
kl. IV |
poniedziałek 8.30 – 9.15 9.30 – 10.15 10.30–11.15 11.30-12.15 |
1. 2. 3. 4 |
j. polski matematyka biologia j. angielski |
matematyka j. polski j. angielski historia |
historia j. polski matematyka technika |
j. angielski biologia j. polski wdż |
j. polski przyroda historia matematyka |
wtorek 8.30 – 9.15 9.30 – 10.15 10.30–11.15 11.30-12.15 |
1. 2. 3. 4. |
chemia matematyka j. polski geografia |
geografia j. polski j. niemiecki matematyka |
biologia j. angielski j. polski wdż |
matematyka historia geografia zaj. rozw. |
religia j. polski matematyka
|
środa 8.30 – 9.15 9.30 – 10.15 10.30–11.15 11.30-12.15 |
1. 2. 3. 4. |
matematyka j. angielski j. polski fizyka |
biologia matematyka fizyka j. angielski |
j. polski informatyka matematyka religia |
j. polski plast/ muz informatyka matematyka |
informatyka j. polski j. angielski zaj. rozw. |
czwartek 8.30 – 9.15 9.30 – 10.15 10.30–11.15 11.30-12.15 |
1. 2. 3. 4. |
matematyka historia j. polski informatyka |
geografia j. polski matematyka chemia |
j. polski matematyka j. angielski historia |
j. angielski religia historia j. polski |
przyroda j. polski technika matematyka |
piątek 8.30 – 9.15 9.30 – 10.15 10.30–11.15 11.30-12.15 |
1. 2. 3. 4. |
wos j. angielski j. niemiecki dor. zaw. |
biologia informatyka j. polski plast/muz |
matematyka geografia plast/muz |
j. polski matematyka technika |
j. angielski plast/ muz matematyka |
Drodzy Uczniowie,
zamieszczam dla Was zadania do samodzielnej pracy z języka niemieckiego. Proszę potraktować te zajęcia jako kolejny, nieco nowy etap swojej edukacji.
Pamiętajcie proszę, że w przypadku pytań pozostaje do Waszej dyspozycji w serwisie społecznościowym Facebook: Pedagog Edyta
Klasa VII
Proszę o powtórzenie słownictwa z rozdziału 5:
- cechy charakteru
- dni tygodnia
- określenie czasu
- przedmioty szkolne
Podręcznik str. 56 – 62
Ćwiczenia str. 44 – 49 ćw. 11-21
Klasa VIII
Proszę o powtórzenie słownictwa z rozdziału 5
- Nazwy środków lokomocji
- Pytanie o drogę, wskazywanie drogi
- Zakazy
- Czasownik modalny dürfen,
- tabelka czasowników nieregularnych ;)
Podręcznik str.66 – 71
Ćwiczenia str.57 -58 ćw.10-14
Przypominam o wykonaniu projektu - „Mein Schulweg” - (Droga z domu do szkoły)
Zadania do wykonania przez dzieci w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych dla klasy 1:
Edukacja polonistyczna:
Zeszyt ćwiczeń „ Literki duże i małe bohaterki” od str. 4 do 15
„Ortografia na szóstkę „ od str. 2 do 6
„Elementarz odkrywców” Podręcznik czytamy co dziennie po 30 min!!!!! Wybraną czytankę przepisujemy do zeszytu w linie.
„Elementarz odkrywców” ćwiczenia od str.27 do 37
Edukacja matematyczna:
„Elementarz odkrywców” Matematyka ćwiczenia od str. 20 do 34 bez str. 25-28
„Elementarz odkrywców” Matematyka książka str.16 zad 1,2 str. 17 zad 1,2,3 str. 18 zad 2 ,3 str. 19 1,2,3,4,5 rozwiązujemy i przepisujemy do zeszytu w kratkę.
Ćwiczymy dodawanie i odejmowanie w pamięci !!!!
Dzień odkrywców od str. 44 do 49
Powodzenia!!!!
MATEMATYKA
klasa IV
Podręcznik str 152-153 oraz str. 156 proszę zapoznać się z zagadnieniami
Ćwiczenia: str. 56-57 zad. 1-7
str. 59-60 zad 1-4
Poniżej załączam linki do ciekawych stron ułatwiającymi przez zabawę i gry zrozumieć zakres materiału:
https://www.visnos.com/demos/fraction-wall (demo-ułamki)
https://www.mathplayground.com/Triplets/index.html (CTRL+ klikniecie śledzi łącze)
klasa V
Podręcznik str 142-143 oraz str. 146 proszę zapoznać się z zagadnieniami
Ćwiczenia: str. 68-69 zad. 1-6
str. 71 zad 1-6
Poniżej załączam linki do ciekawych stron ułatwiającymi przez zabawę i gry zrozumieć zakres materiału:
https://www.visnos.com/demos/fraction-wall (demo-ułamki)
https://www.mathplayground.com/Triplets/index.html (CTRL+ klikniecie śledzi łącze)
klasa VI
Podręcznik str 164-165 oraz str. 168-169 proszę zapoznać się z zagadnieniami
Ćwiczenia: str. 76-77 zad. 1-8
str. 80-81 zad 1-7
klasa VII
Podręcznik str 186 oraz str. 189 proszę zapoznać się z zagadnieniami
Ćwiczenia: str. 79 zad. 1-3
str. 80 zad 1-4
klasa VIII
Podręcznik str 174 proszę zapoznać się z zagadnieniami
Ćwiczenia: str. 66-67 zad. 1-4
str. 68-69 zad 1-4
Zadania dla klasy II.
12 marca
edukacja polonistyczna : (to było zadanie domowe) ćw. 3 i 4 s.27
13 marca
edukacja polonistyczna: przeczytać wiersz w podręczniku na s. 23,
wykonać w ćwiczeniach zadania na s. 28,29,30
16 marca
edukacja matematyczna: wykonać w ćwiczeniach zadania na s. 10,
edukacja polonistyczna: przeczytać w podręczniku tekst ze s.24 i 25, wykonać w ćwiczeniach zadania ze s. 31,32,33
plastyka: Narysuj na kartonie wybrany z ćw. 3 s. 32 strój, który ci się najbardziej podoba.
17 marca wtorek
edukacja polonistyczna : Dzień odkrywców s.34,35 w ćwiczeniach,
edukacja matematyczna: wykonać ćwiczenia na s. 11
18 marca środa
edukacja polonistyczno-przyrodnicza: wykonać w ćwiczeniach zad. 1 i 2, następnie przeczytać w podręczniku tekst ze s.28,29 "W marcu jak w garncu" i wykonać w ćwiczeniach zadania 3,4,5 na s. 37
Na kartce z bloku narysować i wypełnić kalendarz pogody według wzoru z ćw. 2 s.36 na 3 kolejne dni,
edukacja matematyczna: wykonać w ćwiczeniach zadania na s. 12
19 marca czwartek
edukacja polonistyczna: przeczytać w podręczniku tekst "Chlapacze" ze s.31,32, porozmawiać z rodzicami o przyczynach chorób i o sposobach zapobiegania zachorowaniom, wykonać zadania w ćwiczeniach s. 38,39,40,41.
20 marca piątek
edukacja matematyczna: wykonać w ćwicz. zad. na s. 13,14, 15 powtarzać tabliczkę mnożenia z rozszerzeniem do 50.
Potyczki ortograficzne- uzupełnić, jeśli ktoś nie ma do s.48 oraz s. 49 i 50.
KL .1 Dział 5 Zeszyt Ćwiczeń str. 49, 50
KL.2 Dział 5 zeszyt ćwiczeń str. 50, 51, 84
KL.3 Dział 4 zeszyt ćwiczeń str. 46, 82, 83
KL.4 Dział 6 słownictwo 6.1 Czynności dnia codziennego str. 89, dni tygodnia 6.3 str. 89;
- zeszyt ćwiczeń str.50
KL.5 Dział 6 słownictwo: 6.1 zawody str. 89, prace domowe 6.5 str. 89;
- zeszyt ćwiczeń str.50, str. 57 zadanie 1,2;
KL.6 Dział 6, słownictwo 6.1,
- zeszyt ćwiczeń str. 50, str. 56 zadanie 1 i 2;
KL.7
- słownictwo- 7.3, 7.5 (str.91)
- zeszyt ćwiczeń str. 84;
W zeszycie proszę ułożyć 10 zdań (stopniowanie przymiotników) np.
- I’m a tall girl.
Eva is taller than Adam.
Kasia is the tallest girl in the class.
KL.8
- Podręcznik str. 82 writing Na podstawie informacji i zadań 1,2,3 proszę w zeszycie napisać zadanie 4 .
- Proszę pobrać aplikację na telefon quzilet.com lub wykonać zadania na komputerze (link poniżej)
https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders/repetytorium-osmoklasisty/sets
- Słownictwo jest tam podzielone działami z podręcznika: proszę wykonać zadania i powtórzyć słownictwo z tej aplikacji quizlet dział 1 CZŁOWIEK.
Historia klasa IV
Proszę uzupełnić ćwiczenia s. 56- 57, lekcja 17
- 58- 59, lekcja 18
Historia klasa V
Proszę przeczytać lekcję 21 Feudalna Europa s. 114 -118 i wykonać w zeszycie zad. 1-9
Geografia klasa V
Ćwiczenia – dział 4. Lekcja 1 Pogoda a klimat
Historia klasa VI
Ćwiczenia lekcja 23 s. 74-76
Ćwiczenia lekcja 24 s. 77-81
Geografia klasa VI
Lekcja 1 dział 4 Temat Rolnictwo Danii i Węgier – przeczytać i wykonać ćw. 1,2,3 s. 103
Historia Klasa VII
Proszę przeczytać temat 27, s. 196- 201 i wykonać w zeszycie zad. 1-2 s. 197;
Zad. 3-4, s. 198
Zad. 5,6,7 s. 199
Wos Klasa VIII
Przeczytać temat 7 Media i opinia publiczna s. 158-161; wykonać ćw. 1-5 s. 162
W związku z zawieszeniem zajęć dydaktycznych w szkole proszę uczniów klasy VI o systematyczne wykonywanie zadań z języka polskiego.
Lista zadań obowiązkowych:
- Przeczytanie tekstu - 210 i 211, wykonanie zadań: str. 211, ćw. 2, 5/ pisemnie na kartce;
- Przeczytanie tekstu - 212, 213 i 214, wykonanie zadań: str. 214, ćw. 3 i 4;
- Przeczytanie tekstu - 215, 216, wykonanie zadań: str. 217, ćw. 3;
- Przeczytanie tekstu - 217 - 219, wykonanie zadań: str. 219, ćw. 3,4,5;
- Przeczytanie tekstu - 220 - 222, wykonanie zadań: str. 222 - 223, ćw. 1 - 11;
- Przeczytanie tekstu - 226 - 230, wykonanie zadań: str. 230, ćw. 2;
- Przeczytanie tekstu - 231, wykonanie zadań: str. 232, ćw. 2b i 3 ;
- Przeczytanie tekstu - 237 - 241, wykonanie zadań: str. 242, ćw. 5 ;
- Proszę o wykonanie w Zeszycie ćwiczeń, str. 55- 57/ wszystkie ćw./, str. 59, ćw. 5; str. 60 – 62 / wszystkie ćw./; str. 63 -67/ wszystkie ćw./.
Proszę przeczytać zadaną wcześniej lekturę.
Wszystkie zadania proszę wykonać na kartkach, gdyż zostaną sprawdzone.
W związku z zawieszeniem zajęć dydaktycznych w szkole proszę uczniów klasy IV o systematyczne wykonywanie zadań z języka polskiego.
Lista zadań obowiązkowych:
- Na podstawie obrazu – str. 206, wykonanie zadań: str. 207, ćw. 3a,b i c, / pisemnie w zeszycie;
- Przeczytanie tekstu - str. 211 - 212, wykonanie zadań: str. 212 - 213, ćw.1 – 8/ czyli wszystkie;/ pisemnie na kartce;
- Przeczytanie tekstu - str. 216 - 219, wykonanie zadań: str. 219, ćw. 4;
- Przeczytanie tekstu - str. 222 - 225, wykonanie zadań: str. 225, ćw. 1, str. 226, ćw. 3 a;
- Przeczytanie tekstu - str. 227 - 229, wykonanie zadań: str. 229, ćw. 2, 3 a i, 4;
- Przeczytanie tekstu - str. 230 - 231, wykonanie zadań: str. 232, ćw. 3 a, b, c; ćw. 4 ;
- Przeczytanie tekstu - str. 241 - 243, wykonanie zadań: str. 243, ćw. 2, i str. 244, ćw. 3 ;
- Proszę o wykonanie w Zeszycie ćwiczeń, str. 59- 60/ wszystkie ćw./, str. 61 – 64 / wszystkie ćwiczenia/.
Proszę przeczytać zadaną wcześniej lekturę.
Wszystkie zadania proszę wykonać na kartkach, gdyż zostaną sprawdzone.